Saturday, October 1, 2011

Lawak lucah - Belut..

Al-kisah ini kononnya berlaku terjadi di Jakarta... Pada suatu hari Si Bambang yang usianya baru 5 tahun menghampiri ibunya lantas bertanya,"Ibu, pacaran itu apa maksudnya bu?" Si Ibu agak bingung dan sedikit gelabah untuk menerangkan maksud 'Pacaran' itu kepada kanak-kanak yang usianya baru melewati 5 tahun. Namun Si Bambang terus mendesak untuk mengetahui maksud 'Pacaran' itu.

Lalu tanpa memikirkan apa-apa, Si Ibu berkata," Kalau kamu benar-benar mau tau maksudnya berpacaran itu, petang nanti tunggu di beranda rumah kita ini. Hari Sabtu begini, Susi, anak jiran kita itu biasanya akan berpacaran dengan Antonius. Antonius akan datang ke rumahnya dan keluar berjalan-jalan. Jadi kau akan tahu maksud pacaran itu."

Menjelang petang, Si Bambang pun menunggu di beranda rumahnya dan apabila hari sudah gelap, baru kelihatan Si Antonius muncul. Kelihatan Susi sudah siap sedia dengan kedatangan pakwenya itu... Si Bambang terus melihat perlakuan dua kekasih itu tanpa disedari oleh mereka berdua.

"Bapak dan ibu ada di rumah?" tanya Antonius kepada Susi. "Enggak ada, mereka pergi kenduri kahwin di rumah saudara sejak siang tadi. Mereka bilang akan bermalam di sana," jawab Si Susi. "Bagus sekali. Kita bebas malam ini. Tak perlu keluar, di rumah saja sudah bisa," kata Antonius sambil menjeling Susi penuh makna.

Disebabkan tiada orang tua di rumah itu, Antonius dan Susi berasa begitu bebas di rumah itu. Menjelang tengah malam barulah Antonius pulang tanpa di sedari mereka perlakuan mereka diperhatikan Bambang dengan penuh teliti..

Keesokan harinya Si Bambang menghampiri ibunya lalu berkata bahawa dia sudah tahu akan maksud 'Pacaran' yang sebenarnya. "Kalau sudah tahu, cuba ceritakan pada ibu apa pacaran itu," kata Si Ibu.

"Malam tadi Kak Susi duduk berdua sama Abang Antonius di bangku. Tak lama selepas berbual, mereka saling menempelkan bibir dan Abang Antonius memandang muka Kak Susi yang merah. Beberapa detik kemudian, Bang Antonius memeriksa jantung Kak Susi. Tapi barangkali kerana tidak tahu di mana jantungnya, Abang Antonius cuba menggosok-gosokkan tangannya di dada Kak Susi ke kiri dan ke kanan.

Berikutnya, saya lihat Abang Antonius gelisah kerana barangkali berasa ada sesuatu di seluarnya. Memang benar bu, setelah zipnya di buka, ternyata ada seekor BELUT keluar dari seluar Bang Antonius. Kerana merasa kasihan melihat Bang Antonius, Kak Susi pantas menangkap belut tersebut dan cuba membunuhnya dengan meramas-ramas belut itu.

Namun belut itu tegar sekali, enggak mahu mati walaupun diramas-ramas kuat oleh Kak Susi. Lantaran terlalu marah, Kak Susi lalu memakan belut dengan memamah-mamahnya namun saya melihat Bang Antonius masih merintih kesakitan kerana belut itu masih hidup.

Ternyata walaupun belut itu sudah dimakan Kak Susi, nyawanya masih liat. Belut itu terus hidup bu malah makin kuat. Ia berdiri bu. Saya lihat Kak Susi kurang puas hati dan kerana kasihan dengan Abang Antonius barangkali, Kak Susi lantas menanggalkan seluruh kainnya lalu menduduki belut tersebut supaya mati. Tapi belut itu benar-benar gagah bu. Ia masih tidak mati walau Kak Susi menghenyak-henyak belut tersebut berkali-kali.

Abang Antonius terus merintih kesakitan kerana belut tersebut belum mati juga. Akhirnya bu, tak lama kemudian belut tersebut muntah lalu mati diduduki Kak Susi. Baru saya libang Abang Antonius tidak merintih malas tersenyum sambil menyatakan rasa terima kasih kepada Kak Susi."

Selesai Si Bambang bercerita, Si Ibunya jatuh pengsan.

(-_-') miahahahahaha...

5 comments: